Pigro News

Genesus Global Market Report: Meksyk, kwiecień 2021

  2021-04-15 14:09:44

  zagraniczne

Genesus Global Market Report: Meksyk, kwiecień 2021
Meksykański rynek wieprzowiny stopniowo odbijał się od niskich cen z początku roku. W ciągu ostatniego półtora miesiąca udało się podnieść ceny o około 15 centów za funt żywej wagi (z 65 centów / funt do 80 centów / funt) w ciągu ostatnich dwóch miesięcy.
Niestety ceny zbóż, z których większość pochodzi z importu, wzrosły o 50%, co znacząco wpływa na koszty produkcji trzody chlewnej. Jeśli kurs wymiany meksykańskiego peso do dolara amerykańskiego pozostanie dotychczas stabilny, około 20 meksykańskich peso za dolara, nadal opłaca się produkować przy wysokich kosztach surowców spożywczych.
Sytuacja stałaby się bardziej dramatyczna, gdyby peso meksykańskie uległo dewaluacji, co nie byłoby dziwne, zwłaszcza w czasach dużej zmienności, tak jak obecne.
Uważa się, że niedawny wzrost cen wieprzowiny jest spowodowany bardziej sezonowością niż jakimkolwiek innym efektem. To normalne, że pod koniec Wielkiego Tygodnia i Świąt Wielkanocnych spożycie czerwonego mięsa wraca do swojego normalnego przebiegu. Jednak to, co wydarzyło się w zeszłym roku, było bardzo nietypowe ze względu na pandemię Covid-19. Spożycie wieprzowiny ucierpiało, ponieważ duża część populacji straciła dochody. Działalność branży turystycznej i restauracyjnej w kraju została obniżona przez ciągłe ograniczenia nakładane przez stany i rządy federalne w celu złagodzenia rozprzestrzeniania się choroby wśród ludności. Kraj został ciężko dotknięty przez ponad 2 miliony przypadków i ponad 200 000 zgonów spowodowanych przez Covid-19. Do tej pory około 1% ze 130 milionów mieszkańców Meksyku zostało w pełni zaszczepionych.
Uważa się również, że do ożywienia cen żywca wieprzowego przyczyniły się inne czynniki zewnętrzne, a są to głównie wzrost eksportu do Chin, wykazujący wyższy popyt. Jak również wzrost chorób świń w Stanach Zjednoczonych, takich jak PRRS i PED.
W oczekiwaniu na dalszą stabilizację rynku nadal trwają prace nad ekspansjami przewidzianymi w 2019 roku. Słyszeliśmy nawet o niektórych producentach i niektórych pakowaczach, którzy chcą sprzedać swój majątek, zarówno gospodarstwa, jak i zakłady mięsne. Zwykle nie sprzedajesz aktywów biznesowych, gdy sytuacja jest bardzo korzystna. Wśród producentów trzody chlewnej można powiedzieć, że jest odporność i ukryty optymizm w nadziei na jaśniejszy i atrakcyjniejszy drugi semestr.