Pigro News

Popyt na wieprzowinę utrzymuje się na wysokim poziomie.

  2020-04-07 15:25:30

  zagraniczne

Popyt na wieprzowinę utrzymuje się na wysokim poziomie.
Popyt na wieprzowinę utrzymuje się na wysokim poziomie.

Pomimo niestabilności gospodarczej i niespotykanych przeszkód globalnych, spowodowanych pandemią Covid-19, popyt na wieprzowinę pozostaje silny, a importerzy, detaliści i restauratorzy znaleźli kreatywne sposoby zaspokajania potrzeb konsumentów.

Podczas niedawnej konferencji internetowej Dan Halstrom, prezes i dyrektor generalny US Meat Export Federation (USMEF), stwierdził, że USA jest w stanie zaspokoić ten popyt, szczególnie w Azji. Według danych Departamentu Rolnictwa USA (USDA) i opracowanych przez USMEF, eksport wieprzowiny w USA rośnie. „W 2019 mieliśmy rekordowy rok w eksporcie wieprzowiny”, potwierdził Halstrom. „W 2019 r. wyeksportowaliśmy 2670 000 ton metrycznych, co stanowi wzrost o 10% w stosunku do 2018 r. Stanowiło to około 7 miliardów USD eksportu wieprzowiny z USA na całym świecie w ubiegłym roku, co stanowi wzrost o około 9%.” W lutym tego roku amerykańscy eksporterzy wieprzowiny opublikowali trzeci co do wielkości miesiąc w historii. Jak dotąd Halstrom, wolumen obrotu wyniósł około 40%, a wartość wzrosła o ponad 50%.
 
Wzrost związany z ASF w Chinach.
Amerykańscy eksporterzy zawdzięczają część tego wzrostu afrykańskiemu pomorowi świń (ASF), ponieważ jego oddziaływanie zmniejszyło stada, szczególnie w Chinach. Jednak popyt utrzymał się na tym samym poziomie, pomimo wpływu Coronavirus 2019 (Covid-19).
Halstrom opisał obecną sytuację Covid-19 jako „płynną”, jak i „wyjątkową”. Ale patrząc na Azję, istnieje nadzieja, że biznes wróci do normy. Powiedział, że ludzie w Hongkongu, Tajwanie i Chinach właśnie wracają do pracy, a restauracje powoli zaczynają się ponownie otwierać.
Halstrom dopracował określone linie trendu w sektorze gastronomicznym. W Stanach Zjednoczonych epidemie Covid-19 znacząco wpłynęły na kanały gastronomiczne. Ta sama sytuacja miała miejsce w Azji, powiedział „Zauważyliśmy ogromny spadek w branży gastronomicznej” - powiedział. „Ale teraz zaczyna odbijać się z ludźmi w restauracjach w takich miejscach jak Hongkong, Chiny i Tajwan”.
Halstrom dodał, że Korea i Japonia, które są największym miejscem przeznaczenia amerykańskiej wieprzowiny, nadal podlegają kwarantannie. Powiedział, że restauracje w Korei w większości są nadal zamknięte. Ale tak już jest, więc sytuacja powinna wkrótce ulec pogorszeniu, dodał. „Mamy nadzieję, że już wkrótce zaczniemy ponownie otwierać niektóre restauracje” - powiedział.
Halstrom twierdzi, że Japonia - największy rynek wartościowy dla amerykańskiej wieprzowiny - jest nieco dalej niż Korea. Ale biznes trwa.
W Azji sektor usług gastronomicznych wykazuje oznaki odporności, ponieważ szybko zareagował na rosnące przeszkody. W ciągu kilku dni duże restauracje, które mogły jednocześnie pomieścić ponad 2000 osób, opracowały internetowe platformy dostawcze i nawiązały współpracę z firmami kurierskimi. Większość przeprowadzanych „zwykłych” dostaw, dostarczanie posiłków w otwartych przestrzeniach publicznych, zamiast dostarczania ich bezpośrednio do domów.
Halstrom ujawnia, że w Chinach restauracje ponownie się otwierają, ujawniając tam również trendy. Powiedział, że osoby przebywające w zamkniętych przestrzeniach, takich jak centra handlowe, wolniej się odbijają. Niektóre w ogóle się nie otworzyły. Restauracje, które znajdują się w bardziej podmiejskich miejscach z nieco większą przestrzenią, szczególnie te z patio na świeżym powietrzu, mają się całkiem nieźle. „Odbijają się stosunkowo szybko” - powiedział. „Nie powiedziałbym, że to normalne, ale oczywista ścieżka jest z powrotem w linii trendu do normy”.
Halstrom powiedział, że podczas gdy w Azji mniejsze restauracje są bezsilne w zmaganiach z pandemią, restauracje szybkiej obsługi były mniej dotknięte.
Po stronie detalicznej biznes rozkwitł w Azji. Na przykład Costco w Korei odnotowało rekordową tygodniową sprzedaż kilka razy w ciągu ostatnich 3 miesięcy.
Biznes radzi sobie również bardzo dobrze w większości innych krajowych detalistów w Azji. Platformy handlu elektronicznego były dobrze znane na długo przed pandemią. Jednak ekspansja w ostatnich miesiącach była tak imponująca, że spowodowała przeciążenie niektórych systemów.
 
Ostatnim segmentem w Azji, który bardzo ewoluował w ciągu ostatnich 3-4 lat, jest segment sklepów wielobranżowych. Halstrom mówi, że w tym segmencie biznes kwitnie, szczególnie od czasu Covid-19. Sklepy wielobranżowe w Azji są bardziej zróżnicowane niż w innych częściach świata, ponieważ ilość miejsca na półkach przeznaczonego na artykuły łatwo psujące się jest znacznie większa. Halstrom powiedział, że prawdopodobnie najpopularniejszym przedmiotem jest pudełko bento. W przeważającej części pudełko bento zawiera kawałek wieprzowiny oraz trochę ryżu i warzyw.
„Ten biznes kwitnie” - powiedział Halstrom. „To kolejny punkt sprzedaży dla osób, które chciały jeść w domu. Jest szybki, łatwy i wysokiej jakości ”.
„Najważniejsze jest to, że jedzenie jest podstawą; jest niezbędne - kontynuował. „Konsumenci nadal jedzą na całym świecie, a wieprzowina jest preferowanym białkiem w wielu z tych krajów”.
 
Stany Zjednoczone, powiedział Halstrom, mają reputację producenta bezpiecznej wieprzowiny wysokiej jakości. „Myślę, że mamy dobrą pozycję, aby wypełnić pustkę, ponieważ dotyczy ona popytu na wieprzowinę na całym świecie”, podsumował.