Pigro News

Chiny kupiły tylko jedną trzecią towarów z USA w ramach umowy handlowej

  2021-03-24 10:17:49

  zagraniczne

Chiny kupiły tylko jedną trzecią towarów z USA w ramach umowy handlowej
Chiny kupiły tylko jedną trzecią towarów z USA w ramach umowy handlowej
Obiecał wartość docelowych towarów wynosi 378 miliardów dolarów. Celem jest okres 2020-21 w ramach umowy handlowej z USA. Chiny są daleko w tyle w realizacji dwuletnich celów określonych w umowie handlowej ze Stanami Zjednoczonymi, ponieważ zakupiły tylko około jednej trzeciej towarów, które zapowiedziały, że kupią do tej pory. Zgodnie z analizą Bloomberg dotyczącą oficjalnych danych chińskich łączne zakupy amerykańskich towarów rolnych, przemysłowych i energetycznych wyniosły 123 miliardy dolarów w ciągu 14 miesięcy od podpisania umowy handlowej w styczniu 2020 roku. To było 32,6% celu 378 miliardów dolarów na lata 2020-21.
Nieosiągalny cel
Cel dla chińskich zakupów towarów z USA w ramach umowy handlowej wciąż jest poza zasięgiem. Panował powszechny sceptycyzm, że Chiny kiedykolwiek osiągną obrane cele, nawet przed wybuchem pandemii, niszcząc zarówno popyt, jak i zdolność USA do dostarczania towarów. Nie jest jednak jasne, czy Chiny poniosą jakiekolwiek reperkusje ze strony USA za nieosiągnięcie swoich celów. Chociaż chińskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych powiedziało, że podczas ostatnich rozmów między dwoma narodami na Alasce urzędnicy dyskutowali o handlu, nie było żadnej konkretnej wzmianki o umowie handlowej ani o tym, co obie strony zrobią z cłami nałożonymi podczas sporu.
Chiny zwiększają import rolniczy, aby pokryć krajowe niedobory żywności między innymi amerykańskich towarów rolnych od końca ubiegłego roku, starając się wykarmić stado trzody chlewnej i uzupełnić niedobory towarów.
Chińskie władze lokalne miały w zeszłym roku 14,8 biliona juanów (2,3 bln USD) ukrytego długu, a według pewnego think tanku powiązanego z rządem liczba ta może jeszcze wzrosnąć w tym roku. Władze lokalne znajdowały się pod presją, aby zwiększyć inwestycje infrastrukturalne i wesprzeć wzrost w czasie pandemii, co doprowadziło do 6% wzrostu pożyczek pozabudżetowych z niedawnego niskiego poziomu 13,9 mld juanów w trzecim kwartale 2019 r., Według Liu Lei, senior pracownik naukowy Krajowej Instytucji Finansów i Rozwoju. Ukryty dług składa się ze środków zebranych przez podmioty powiązane z rządem na infrastrukturę i inne projekty publiczne oraz jest objęty domyślną oficjalną gwarancją spłaty. Obligacje sprzedawane przez jednostki samorządu terytorialnego (LGFV) są jednym z przykładów tego, jak władze prowincji zbierają pieniądze, aby zwiększyć wydatki bez uwzględniania ich w oficjalnych bilansach W 2020 r. nastąpiło odbicie ukrytego zadłużenia chińskich samorządów. Chiny zobowiązały się ustabilizować swój wskaźnik dźwigni makro i obniżyć w tym roku wskaźnik zadłużenia publicznego, aby ograniczyć ryzyko. Może to być trudne do osiągnięcia, ponieważ wydatki z budżetu nie wystarczą na pokrycie inwestycji potrzebnych do napędzania docelowego wzrostu gospodarczego do 2035 r., powiedział Liu, którego organizacja podlega wpływowej państwowej Chińskiej Akademii Nauk Społecznych i doradza rządowi. „Samorządy znajdą sposób na zwiększenie ukrytego zadłużenia, ponieważ są pod presją, aby zwiększyć inwestycje” - powiedział Liu w wywiadzie. „W dłuższej perspektywie gospodarka nadal boryka się z wieloma przeciwnościami, w tym niepewnym środowiskiem zewnętrznym i starzejącą się populacją”. Chiny nie mają oficjalnego konta ukrytego długu samorządów lokalnych, ponieważ jest to technicznie niezgodne z prawem. Szacunki różnych instytucji mogą się znacznie różnić. Obliczenia Liu obejmują obligacje wyemitowane przez LGFV i pożyczki udzielone przez powiązane z rządem fundusze powiernicze, ubezpieczycieli i inne firmy inwestycyjne. Nie uwzględnia kredytów bankowych dla LGFV, które mogą być wykorzystane na projekty komercyjne zamiast projektów pomocy publicznej. Dodał, że ukryty dług mógł doprowadzić do ponad 700 miliardów juanów rocznie dodatkowych płatności z tytułu odsetek, ponieważ takie pożyczki są bardziej kosztowne w obsłudze niż obligacje rządowe. Stwarza również ryzyko dla stabilności chińskiego systemu finansowego, ponieważ dług został wykupiony przez wszelkiego rodzaju instytucje finansowe, w tym banki, domy maklerskie i fundusze powiernicze, dodał Liu. Wzrost w zeszłym roku nastąpił po tym, jak zadłużenie spadło ze szczytu wynoszącego 16,6 bln juanów w 2016 r., gdy władze przekształciły część pożyczek w obligacje rządowe i przeniosły je do oficjalnych bilansów.