Wieprzowina pozostaje w menu w Hiszpanii i we Włoszech.
2020-07-21 12:29:49
zagraniczne
Wieprzowina pozostaje w menu w Hiszpanii i we Włoszech.
Hiszpania i Włochy zmagają się z marnym letnim sezonem turystycznym. Ale czy to też zły rok dla wieprzowiny? Co ciekawe, nasza analiza pokazuje, że zmniejszona międzynarodowa aktywność turystyczna będzie miała ograniczony wpływ na całkowite spożycie wieprzowiny w tych krajach. W całym roku 2020 spodziewamy się spadku całkowitego spożycia wieprzowiny o około 6% w Hiszpanii i 2% we Włoszech ze względu na zmniejszony popyt w gastronomii i handlu detalicznym. Ponadto oczekuje się, że eksport wieprzowiny do Włoch od głównych eksporterów, takich jak Niemcy, Hiszpania i Dania, pozostanie w dużej mierze nienaruszony przez niekonwencjonalny sezon turystyczny w 2020 r.
Turystyka jest ważną siłą napędową gospodarki w Hiszpanii i we Włoszech, stanowiąc 12% całkowitego PKB w obu krajach. Kraje te są również uważane za najpopularniejsze kierunki podróży przez międzynarodowych turystów. Na podstawie noclegów spędzonych przez nierezydentów w obiektach turystycznych, turystyka przyjazdowa stanowi 64% w Hiszpanii i 50% we Włoszech w porównaniu z całkowitą działalnością turystyczną.
Ponieważ rozprzestrzenianie się koronawirusa powoli zaczyna być kontrolowane, wydaje się, że od lata przynajmniej europejscy turyści będą mogli podróżować do Europy Południowej. Okres od czerwca do września stanowi znaczną część rocznej międzynarodowej aktywności turystycznej, tj. 49% w Hiszpanii i 58% we Włoszech, podczas gdy IV kwartał stanowi odpowiednio 19% i 15%. Hiszpania wita zagranicznych turystów od lipca, natomiast Włochy otworzyły swoje granice dla międzynarodowych turystów od 3 czerwca 2020 r. Jednak turystyka przyjazdowa będzie nadal utrudniona przez przywrócenie lotów, mniejsze zaufanie konsumentów i niekorzystne perspektywy gospodarcze, co doprowadzi do obniżenia aktywności turystycznej. Szacujemy, że od czerwca do września 2020 r. Hiszpania i Włochy stracą odpowiednio około 38% i 39% całkowitej rocznej międzynarodowej działalności turystycznej. Ponadto w czwartym kwartale prawdopodobnie utracone zostanie 8% całkowitej rocznej międzynarodowej aktywności turystycznej w Hiszpanii i 4% we Włoszech.
Pomimo znaczenia turystyki wpływ na spożycie wieprzowiny jest ograniczony. Zmniejszenie liczby odwiedzających z zagranicy będzie miało konsekwencje zarówno dla ruchu detalicznego, jak i gastronomicznego, prowadząc do zmniejszenia spożycia wieprzowiny.
Utratę w ruchu gastronomicznym szacuje się na 8% w Hiszpanii i 5% we Włoszech. W handlu detalicznym strata wynosi odpowiednio 4% i 2% w Hiszpanii i we Włoszech. Wpływ na gastronomię i handel detaliczny łącznie przekłada się na spadek konsumpcji o 6% (63000 ton metrycznych) w Hiszpanii i 2% (22000 ton metrycznych) we Włoszech, biorąc pod uwagę łączną wielkość sprzedaży w 2019 roku.
W Hiszpanii szacuje się, że spadek sprzedaży detalicznej wieprzowiny (44 000 ton) jest większy niż w gastronomii (19 000 ton), ponieważ rynek detaliczny wieprzowiny jest znacznie większy niż rynek gastronomiczny. We Włoszech udział turystów zagranicznych w usługach gastronomicznych i sprzedaży detalicznej żywności jest niższy niż w Hiszpanii, co powoduje mniejszy wpływ na spożycie wieprzowiny we Włoszech, zarówno w gastronomii, jak i handlu detalicznym. W Hiszpanii szacowany spadek całkowitego zużycia o 65 000 ton nie jest największym spadkiem obserwowanym w ciągu ostatnich 15 lat. Konsumpcja krajowa spadła o 222 tys. ton w 2009 r. r / r i o 228 tys. ton w 2019 r.r / r w związku ze wzrostem popytu eksportowego. Biorąc pod uwagę obecne duże możliwości eksportowe dla hiszpańskiej wieprzowiny - eksport wieprzowiny wewnątrz i poza UE wzrósł o 16% RDR (323 000 ton metrycznych) w 2019 r. - eksport może prawdopodobnie zrekompensować spadający popyt krajowy w 2020 r. we Włoszech zmniejszenie o 22 000 ton ton metrycznych konsumpcji krajowej uważa się za ograniczone, biorąc pod uwagę, że spadki rok do roku wahały się od 12 000 do 200 000 ton metrycznych w ciągu ostatnich 15 lat. Ograniczony wpływ można wytłumaczyć faktem, że turystyka i turyści zagraniczni są odpowiedzialni tylko za część ruchu gastronomicznego i detalicznego. Wpływ może być nawet mniejszy, jeśli weźmiemy pod uwagę, że więcej Hiszpanów i Włochów niż zwykle pozostanie we własnym kraju na święta, częściowo rekompensując spadek liczby turystów zagranicznych.
Eksport wieprzowiny do Włoch pozostaje w dużej mierze niezmieniony. Mniejsze spożycie usług gastronomicznych we Włoszech latem będzie miało pośredni wpływ na kraje, takie jak Niemcy, Holandia i Dania, które są mniej narażone na turystykę, ale w dużej mierze eksportują do Włoch. W 2019 roku Włochy były głównym miejscem docelowym niemieckiego eksportu wieprzowiny do UE o wielkości 341 000 ton metrycznych. Drugi co do wielkości przepływ eksportowy Niemiec trafił do Holandii (269 000 ton), która jest również krajem o znaczącym eksporcie wieprzowiny do Włoch (149 000 ton).
Z naszej analizy przepływów eksportowych wynika, że głównym produktem eksportowanym do Włoch jest szynka. Około 70% szynek eksportowanych z Niemiec było przeznaczone do Włoch, co stanowi około 44% całkowitego eksportu niemieckiej wieprzowiny do Włoch. Szynka stanowiła znaczną część całkowitego holenderskiego eksportu wieprzowiny do Włoch - 68%. Dania eksportuje również głównie szynkę, a szynki stanowią 78% całkowitego eksportu duńskiej wieprzowiny do Włoch (81 000 ton metrycznych).
W 2019 roku Niemcy, Holandia i Dania wyeksportowały łącznie 571000 ton metrycznych wieprzowiny do Włoch. Szacowana powyżej utrata popytu na wieprzowinę w 2020 r. dla Włoch (22 000 ton) stanowiłaby 4% całkowitego eksportu tych trzech krajów. Zakładając stały dostęp do handlu i silny popyt importowy z Azji, kraje te prawdopodobnie będą w stanie znaleźć alternatywne rynki dla wieprzowiny, która w przeciwnym razie mogłaby zostać wyeksportowana do Włoch. Stąd nie spodziewamy się większych zakłóceń w eksporcie z tych krajów w wyniku mniejszej liczby turystów zagranicznych we Włoszech.
Do Chin przyleciało ponad 1000 świń hodowlanych z Wielkiej Brytanii
Ponad 1000 świń hodowlanych z farmy w Northamptonshire odbyło w zeszłym tygodniu 7000-milową podróż do Chin. Świnie z Bridge House Farm, National Pig Awards Indoor Producer of the Year 2020, zostały przetransportowane w imieniu kanadyjskiej firmy hodowlanej Genesus, największego niez...
Czytaj więcejUS Pig outlook
Kontrakty terminowe na świnie w USA rosną, gdy dostawy kurczą się, a Chiny donoszą o nowym wybuchu afrykańskiego pomoru świń. W tym tygodniu ceny kontraktów terminowych silnie wzrosły. Amerykańskie firmy pakujące wieprzowinę w tym tygodniu dokonały agresywnych zakupów, co ...
Czytaj więcejSpożycie wieprzowiny w Rosji na rekordowym poziomie i będzie nadal rosło
Spożycie wieprzowiny w Rosji ma wzrosnąć o kolejne 2-3% w 2021 r. Poinformował o tym dyrektor generalny Krajowego Związku Hodowców Trzody Chlewnej Jurij Kowalow. „Według prognozy w 2021 roku produkcja wieprzowiny w masie tusz wzrośnie o 3-4%, czyli o około 150 tys. ton. Stanie się ...
Czytaj więcejWielka Brytania dąży do ograniczenia spożycia mięsa
Wielka Brytania dąży do ograniczenia spożycia mięsa Wielka Brytania przyspieszy realizację celu redukcji emisji dwutlenku węgla, włączając środki takie jak zmniejszenie spożycia mięsa i nabiału. Nowe zobowiązania dotyczące zmiany klimatu, ogłoszone niedawno przez rząd W...
Czytaj więcejPodsumowanie kwietnia: co nowego w świecie świń?
Podsumowanie kwietnia: co nowego w świecie świń? Kwiecień 2021 był miesiącem, w którym światowe firmy zajmujące się żywieniem trzody chlewnej uruchomiły inicjatywy internetowe, obejmujące kalkulatory, bazy danych i serię seminariów internetowych. AB Vista uruchamia internetowy ka...
Czytaj więcej