Pigro News

Gospodarka Chin- podsumowanie marca

  2021-03-17 11:40:00

  zagraniczne

Gospodarka Chin- podsumowanie marca
Ceny wieprzowiny w chinach pozostaną wysokie do końca 2021 r., ceny nawozów i produktów agrochemicznych nadal rosną, zmniejszyła się konkurencyjność importu produktów mleczarskich i kanałów internetowych, aby w tym roku odnotować największy wzrost udziału w rynku wszystkich kanałów sprzedaży detalicznej artykułów spożywczych.
Najważniejsze wydarzenia w marcu:
• Białko zwierzęce. Chińskie ceny wieprzowiny zmalały z powodu panicznej sprzedaży w obawie przed chorobami, ale pozostaną na wysokim poziomie przez resztę 2021 r. Produkcja wieprzowiny wzrośnie w 2021 r., pomimo strat w stadach prosiąt i macior w zimie. Ceny drobiu będą wspierane przez problemy z podażą wieprzowiny i poprawę popytu. Stado hodowlane utrzymuje się na wysokim poziomie, sprzyjając silnemu wzrostowi produkcji drobiu w 2021 roku.
• Dane wejściowe gospodarstwa. Ceny nawozów i agrochemikaliów nadal rosną przy ograniczonych dostawach i silnym popycie, wraz z początkiem orki wiosennej. W chinach proponuje się promowanie wydajnego rozwoju rolnictwa wysokiej jakości i zapewnienie rozsądnych zysków z sadzenia zbóż, co znacznie zwiększy entuzjazm rolników do sadzenia i nieuchronnie zwiększy sprzedaż środków produkcji rolnej.
• Ziarna i nasiona oleiste. Niedawna fala afrykańskiego pomoru świń tymczasowo zahamuje stosowanie paszy dla świń. Jednak Rabobank uważa, że ​​jest to porażka podczas wzrostowego trendu ożywienia, a nie punkt zwrotny. Prognozowany duży popyt na paszę w 2021 r., wynoszący od 7% do 8% rdr, zapewni wsparcie cenowe na posiłki białkowe i zboża energetyczne przez cały rok.
• Nabiał. Gwałtowny wzrost na światowym rynku produktów mleczarskich znacząco obniżył konkurencyjność importowanego WMP w stosunku do mleka krajowego, którego cena jest rekordowo wysoka. Pomimo dobrze zaopatrzonego rynku chiński popyt na zakupy wygląda na gorący, co prawdopodobnie wynika z ciągłego zapotrzebowania na zapasy bezpieczeństwa w warunkach niepewności globalnego łańcucha dostaw.
• Napoje. Firmy produkujące napoje bezalkoholowe rozwijają nowe obszary wzrostu poprzez innowacje w zakresie produktów, opakowań i kanałów. Zachodnie trunki skorzystały na rosnącym popycie online i nadal inwestowały w kanały handlu elektronicznego.
• Żywność konsumencka. Chiński Nowy Rok w 2021 r. sygnalizuje utrzymującą się poprawę konsumpcji. Kanały internetowe odnotują największy wzrost udziału w rynku wszystkich kanałów sprzedaży detalicznej artykułów spożywczych w 2021 r.