Pigro News

Prognoza miesięczna F&A w Chinach Listopad 2020

  2020-11-20 08:33:09

  zagraniczne

Prognoza miesięczna F&A w Chinach Listopad 2020
Chiny nadal kupują produkty rolne z USA, aby wypełnić swoje zobowiązanie wynikające z umowy handlowej. Jednak niepewność co do stanowiska następnej administracji USA w sprawie Chin rzuciła cień na zakres „pierwszego” porozumienia handlowego i przyszłe perspektywy handlowe. Co więcej, napięcia handlowe między Chinami a Australią nasiliły się do etapu, który może doprowadzić do nałożenia większej liczby sankcji handlowych na import jęczmienia, wina i wołowiny z Australii. Oczekuje się, że Chiny w dłuższej perspektywie będą nadal dywersyfikować swoje źródła. W międzyczasie Chiny opublikowały więcej szczegółów na temat swojej strategii gospodarczej „podwójnego obiegu”. Branża spożywcza i gastronomiczna ma możliwości zwiększenia stabilności krajowych łańcuchów dostaw i zreformowania łańcuchów wartości. Gospodarka Chin nadal odbija się od Covid-19, a silny popyt krajowy napędza ożywienie w produkcji i przemyśle przetwórczym. Oczekuje się, że dynamika w sektorach gastronomicznych utrzyma się na wysokim poziomie w czwartym kwartale i do 2021 roku.
Najważniejsze wydarzenia na listopad to:
- Ceny nawozów i agrochemikaliów pozostaną stabilne w krótkim okresie, napędzane przez nadchodzącą zimową rezerwę. Kontrole ochrony środowiska mogą prowadzić do ograniczonych dostaw i wysokich cen surowców.
- Do tej pory Chiny zarezerwowały ponad 23 mld USD na produkty rolne, zwłaszcza soję i kukurydzę. Oczekuje się dodatkowych zamówień w celu zaspokojenia silnego popytu na paszę w Chinach, wypełnienia pierwszej umowy handlowej oraz stworzenia wyższych rezerw strategicznych państwa jako bezpiecznych zapasów.
- Ze względu na rosnące dostawy wieprzowiny ceny żywca spadły o 18% RDR na początku listopada, ale pozostają wysokie w porównaniu z poziomami historycznymi. Wraz z nadejściem zimnej pory roku wzrasta ryzyko afrykańskiego pomoru świń.
- Ceny mleka osiągnęły najwyższy od sześciu lat poziom dzięki silnemu wzrostowi produkcji mleka. Firmy mleczarskie starają się zachować równowagę między stymulowaniem wzrostu sprzedaży a zachowaniem marż w miarę wzrostu cen mleka.
- Rynek napojów bezalkoholowych i piwa odbił się dzięki innowacyjnemu asortymentowi produktów, wzmocnionym promocjom marketingowym i sprzedażowym, a także zróżnicowanym kanałom sprzedaży. Oczekujemy, że wyniki trzeciego i czwartego kwartału pomogą częściowo zrekompensować straty z pierwszej połowy 2020 roku.
- Trwa powolne ożywienie w usługach gastronomicznych, a sprzedaż we wrześniu spadła o 2,9%. Prognozujemy, że gastronomia spadnie o 16% w 2020 roku i odbije w 2021 roku.