Pigro News

Rekordowa pierwsza połowa roku w cieniu covid-19

  2020-06-18 08:44:57

  zagraniczne

Rekordowa pierwsza połowa roku w cieniu covid-19

Rekordowa pierwsza połowa roku w cieniu covid-19

Podczas gdy kryzys koronawirusowy wprowadził Europę w stan gotowości, duńska korona zakończyła najsilniejszy jak dotąd sześciomiesięczny okres w historii Grupy. Zysk netto wzrósł o 46%, blisko 1,4 mld DKK. Zadowolenie z najlepszych wyników pierwszej połowy w historii duńskiej korony, które obejmowało znaczną poprawę wyników finansowych i cen rozliczeniowych dla świń naszych właścicieli, nie odegrało znaczącej roli w ostatnich tygodniach. Mniej więcej równocześnie z końcem pierwszej połowy roku obrotowego 2019/20 kryzys kryzys koronowy zaczął wpływać na ceny rozliczeniowe dla właścicieli firmy. „Mieliśmy bardzo silną pierwszą połowę z szeroko zakrojonymi postępami, bazując na połączeniu ciągłej wysokiej sprzedaży wieprzowiny do Chin, zbycia Tulip Ltd. w Wielkiej Brytanii i, ogólnie rzecz biorąc, dobrych wyników Grupy. Nikt nie może nam tego odebrać, ale teraz poświęcamy wszystkie nasze zasoby, aby bezpiecznie sterować duńską koroną przez kryzys związany z wirusem korony ”- powiedział Jais Valeur, dyrektor generalny duńskiej korony. Przychody wzrosły o 18% z 26 987 mln DKK w sezonie 2018/19 do 31 834 mln DKK, głównie ze względu na wzrost ceny wieprzowiny. Zysk operacyjny wzrósł o 43% z 1,220 mln DKK do 1 750 mln DKK, podczas gdy zysk netto wzrósł o 46% z 960 mln DKK do 1 391 mln DKK. W okresie sześciu miesięcy właściciele firmy otrzymali średnią cenę rozliczeniową świń w wysokości 13,72 DKK za kg, wobec 9,40 DKK za kg w analogicznym okresie ubiegłego roku - wzrost o 46%. Ogólnie rzecz biorąc, duńska korona osiągnęła wynik przekraczający cel strategii 4WD, jakim jest zapłata o 0,60 DKK więcej za kg w stosunku do indeksu UE, który duńska korona wykorzystuje jako swój punkt odniesienia. Zakładając niezmienione płatności dodatkowe, ceny rozliczeniowe koron duńskich dla świń właścicieli były o 1,12 DKK za kg wyższe niż wskaźnik UE w pierwszej połowie roku budżetowego 2019/20. Na koniec sześciomiesięcznego okresu stosunek zadłużenia odsetkowego netto Grupy do EBITDA (dźwignia finansowa) wyniósł 2,7. Jest to znacznie mniej niż w tym samym czasie w ubiegłym roku, kiedy dźwignia finansowa wyniosła 3,7. „Oczywiście poprawą jest nasz eksport do Chin, ale platforma, którą budowaliśmy z biegiem lat, zaczyna sprawdzać się. Zakres naszej działalności i portfolio produktów jest historycznie silny, a my jesteśmy bardziej zróżnicowani geograficznie, a także pod względem kategorii produktów niż wcześniej. Jest to ważne, ponieważ zapewni naszym właścicielom atrakcyjne ceny rozliczeniowe w przyszłości - powiedział Jais Valeur. Mówiąc ogólnie, duńskie Crown Foods zdołało przenieść rosnące ceny wieprzowiny na swoje ceny sprzedaży. Na odpowiednich rynkach krajowych w Szwecji i Polsce KLS Ugglarps i Sokołów obserwowały silny popyt na produkty lokalne, utrwalając swoją pozycję rynkową. Poprawiając sprzedaż do przemysłu farmaceutycznego, DAT-Schaub przyczynił się do dalszego wzrostu przychodów i zysków.
Niestety rynek wołowiny i cielęciny pozostaje trudny, ponieważ ceny pozostają stabilne, ale na niskim poziomie. Podczas gdy duńska korona wołowa na ogół doświadczyła usprawnień operacyjnych, wybuch COVID-19 spowodował większą niepewność, wstrzymując skądinąd dynamiczny rozwój, między innymi w Scan-Hide, producencie skór. Publiczne blokady w większości części świata w odpowiedzi na COVID-19 wpłyną na dochody korony duńskiej w drugiej połowie roku - zwłaszcza na utratę sprzedaży do restauracji i innych graczy na rynku usług gastronomicznych, co wpływa na dużą część żywności sektor i powoduje niestabilność rynku. Pod koniec pierwszej połowy ceny wołowiny były pierwszymi hitami, a ceny wieprzowiny szybko podążały. Tempo ponownego otwarcia rynków, szczególnie w Europie, określi, kiedy rynki zaczną się odradzać. W pierwszych miesiącach kryzysu COVID-19 pracownicy produkcyjni duńskiej korony włożyli niezwykły wysiłek, szukając siebie nawzajem i utrzymując produkcję w celu zapewnienia żywności dla konsumentów.

„Nawigacja na niespokojnym rynku wymaga dużej elastyczności i możliwości dostosowania. Są to kluczowe kompetencje w całej naszej organizacji, dlatego pomimo zawirowań utrzymujemy naszą strategię umacniania pozycji na rynku krajowym, kontynuując naszą globalną koncentrację na wybranych kategoriach i dążąc do celu, jakim jest zapewnienie zrównoważonej produkcji ”- powiedział Jais Valeur.