Pigro News

Smithfield pozwany za czerpanie zysków z podsycania obaw o niedobór mięsa podczas Covid

  2021-06-22 09:41:13

  zagraniczne

Smithfield pozwany za czerpanie zysków z podsycania obaw o niedobór mięsa podczas Covid

Grupa praw konsumentów pozywa Smithfield Foods Inc. za rzekome podsycanie obaw przed niedoborem mięsa podczas pandemii w celu zwiększenia popytu i cen na jego produkty. Food & Water Watch złożył pozew 16 czerwca w Waszyngtonie, powołując się na Smithfielda, czołowego amerykańskiego producenta. Producent wieprzowiny dążył do zwiększenia popytu, mimo że miał duże rezerwy w chłodniach i zwiększył eksport, głównie do Chin. Firma wprowadziła opinię publiczną w błąd co do środków bezpieczeństwa dla swoich pracowników. W kwietniu zeszłego roku, gdy loty były niższe i rozszerzały się blokady, ówczesny dyrektor wykonawczy Smithfielda, Ken Sullivan, publicznie ostrzegł, że kraj jest „niebezpiecznie blisko” niedoboru mięsa po zakładzie przetwórstwa wieprzowiny w Sioux Falls, należącym do pakowacza mięsa. Południowa Dakota, tymczasowo zamknięta po wybuchu epidemii ponad 200 przypadków w zakładzie. Był to jeden z wielu zakładów mięsnych, które stały się wczesnymi epicentrami pandemii, przyczyniając się do powstawania wąskich gardeł w transporcie ciężarowym, uwikłanego ruchu w portach i innych zakłóceń w globalnych łańcuchach dostaw. W sierpniu Smithfield wykupił całostronicową reklamę w niedzielnym wydaniu New York Times, aby oskarżyć swoich krytyków o fałszywe narracje i dezinformację oraz bronić swoich działań mających na celu utrzymanie narodu podczas pandemii. Krytycy postępowania z rozprzestrzenianiem się Covid-19 w zakładach mięsnych to między innymi demokratyczna senatorka Elizabeth Warren z Massachusetts.
Grupa rzecznicza ma „określony cel, jakim jest zlikwidowanie wysiłków naszych ciężko pracujących pracowników, którzy są bardzo dumni z bezpiecznego wytwarzania produktów spożywczych” – powiedziała Keira Lombardo, dyrektor administracyjny Smithfield w oświadczeniu przesłanym pocztą elektroniczną w poniedziałek, dodając, że firma nie doręczyła mu kopi skargi i nie miał wystarczającego czasu na rozpatrzenie zarzutów. „Nasze środki dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa, oparte na wiedzy z zakresu medycyny i bezpieczeństwa pracy, były kompleksowe, ponieważ nasze zespoły pracowały od początku do końca, aby chronić dostawy żywności podczas pandemii”.
Pozew, wniesiony przez grupę prawników Public Justice w imieniu Food & Water Watch w Sądzie Najwyższym Dystryktu Kolumbii, oskarża firmę o „wyraźnie agresywną kampanię public relations mającą na celu wykorzystanie pandemii w celu zwiększenia jej zysków” poprzez wprowadzenie w błąd o zbliżającym się braku towaru na rynku.
„To sianie strachu tworzy pętlę zwrotną generującą przychody. Podsyca i wykorzystuje panikę konsumentów – popyt na towar i sprzedaż – i z kolei dostarcza firmie fałszywe uzasadnienie, aby jej rzeźnie działały na pełnych obrotach ”- powiedziała grupa rzeczników w skardze.
Pozew twierdzi również, że ponieważ zakłady pakowania mięsa stały się wczesnymi epicentrami pandemii, firma zorganizowała kampanię mającą na celu złagodzenie obaw konsumentów o zdrowie pracowników, które zostały zakwestionowane przez późniejsze ustalenia regulacyjne dotyczące naruszeń bezpieczeństwa w zakładach Smithfield.